Analogowy syntezator monofoniczny, tryb parafoniczny 3-głosy, klawiatura Fatar 3 oktawy z aftertouch, 2 analogowe oscylatory oraz 1 DSP na głos, 4 obwiednie, 3 LFO, 2 procesory efektów, sekwencer, arpeggiator, CV/gate IN/ OUT, USB, MIDI, slider dotykowy
Monofoniczne syntezatory Sequential Pro 1 i Pro 2 osiągnęły w swoim czasie status niemal legendy. Było więc naturalne, że bazując na ich najmocniejszych stronach zbudowaliśmy najbardziej godnego ich następcę. Poznaj Pro 3, mono/parafoniczny syntezator firmy Sequential, 2-VCO + wavetable – oto nowy wzorzec surowej mocy dźwięku i niezrównanej wszechstronności.
Pro 3 oferuje trzy oscylatory, trzy filtry vintage, trzy oscylatory przebiegów wolnozmiennych LFO, cztery obwiednie z możliwością zapętlania, masywną 32-slotową matrycę modulacji i sekwencer 16 x 16 x 4. Dorzuć do tego podwójne efekty cyfrowe i 4 sterowane napięciem wejścia i wyjścia CV, a otrzymasz doprawdy niezwykle potężny instrument, którego programowanie budzi równie wielkie emocje, co gra na nim.
Pro 3 to hybryda solidnej, oldschoolowej syntezy analogowej połączonej z wszechstronną technologią cyfrową. Jego dwa sterowane napięciem oscylatory zapewniają ciepło i prezencję, podczas gdy trzeci oscylator, oparty na technice syntezy tablicowej (wavetable), zapewnia cyfrową ostrość i ziarnistość. Wraz z 32 tablicami po 16 fal każda oraz morfingiem fal, możliwości tonalne tego urządzenia są przeogromne. Niezwykle grunge’owy analogowy distortion sprawia, że Twoje brzmienie staje się niebezpiecznie niegrzeczne.
Sercem niesamowitego brzmienia Pro 3 są jego utrzymane w stylu vintage filtry. Czterobiegunowy, dolnoprzepustowy Filtr 1 zaprojektowany został w oparciu o filtr Prophet-6. Filtr 2 to klasyczny tranzystorowy filtr drabinkowy z opcjonalną kompensacją rezonansu, której zadaniem jest utrzymanie mocnego uderzenia w najniższym zakresie częstotliwości. Filtr 3 to klasyczny dwubiegunowy filtr aktywny SFV, którego konstrukcję oparto na filtrze OB-6, z płynnie zmienianą charakterystyką odcięcia i pracą w trybie dolnoprzepustowym, notch i górnoprzepustowym, z opcjonalnym trybem pasmowym. Dodatkowo sterowanie układem symulacji przesterowania (Drive) zapewnia jeszcze większą siłę uderzenia, gdy tylko zechcesz otrzymać dźwięk naprawdę niski i brudny.
Prawdopodobnie najpotężniejszym i najbardziej wydajnym narzędziem Pro 3 jest jego sekwencer. Wyposażony w 16 ścieżek, 16 kroków i 4 frazy, posiada możliwość wprowadzania danych zarówno w czasie rzeczywistym jak i krokowo, ratcheting, zmienną długość bramki i sekwencji, kilka trybów odtwarzania i działanie parafoniczne. Pro 3 synchronizuje się również z zegarem MIDI i zewnętrznym wejściem audio oraz ze sterowanymi napięciem wejściami/wyjściami CV. Dodatkowo, nie tylko nuty, ale i ścieżki sekwencji dają możliwość sterowania dowolną destynacją spośród liczącej 171 pozycji matrycy modulacji.
Elastyczna architektura Pro 3 otwiera drzwi zarówno do przetwarzania dźwięku z zewnątrz, jak również pozwala łączyć się z syntezatorami modułowymi. Służą do tego znajdujące się na tylnym panelu cztery sterowane napięciem wejścia/wyjścia CV oraz dedykowane wyjścia Gate. Napięcia sterujące mogą być przypisywane i kierowane z poziomu matrycy modulacji oraz mogą pracować z prędkościami próbkowania audio, co pozwala uzyskiwać ekstremalne efekty modulacji. Wiele spośród parametrów, które mogą być wysyłane na wyjścia CV, może pochodzić z oscylatorów, LFO, obwiedni i ścieżek sekwencera. Dzięki takim rozwiązaniom Pro 3 posiada potencjał, by stać się centralnym węzłem konfiguracji modułowej lub multi-syntezatorowej.
Sekcja efektów w Pro 3 zapewnia dostęp do efektów typu delay i reverb, a także chorus, phasing, flanging i inne. Pro 3 posiada cztery generatory obwiedni z możliwością zapętlenia, trzy oscylatory niskich częstotliwości (LFO) z możliwością synchronizacji, z odwróceniem fazy i przesunięciem fazy, w pełni funkcjonalny arpeggiator oraz 32-slotową matrycę modulacji z dziesiątkami źródeł modulacji i ponad setką destynacji.
Pro 3 został zaprojektowany jako super-mocny syntezator mono, ale jest on również wszechstronnym trzygłosowym syntezatorem parafonicznym. Ta cecha sprawia, że granie akordów 3-nutowych nie tylko jest możliwe, ale również może być bardzo ekspresyjne – jeśli tylko w sposób twórczy użyjemy efektów i niektórych modulacji oscylatora.
A teraz umieść całą tę dźwiękową moc w trzyoktawowej, półważonej klawiaturze z kontrolą siły nacisku i kanałem aftertouch, dodaj do tego podświetlane kółka pitch-bend i modulacji oraz wyposażony w czujnik położenia suwak dotykowy, a otrzymasz jeden z najbardziej inspirujących syntezatorów, jakie kiedykolwiek stworzono.