Wiolonczeliści z pewnością docenią łagodny sposób w jaki mikrofon 4099 Cello reprodukuje detale dźwiękowe wartościowych instrumentów. Elegancki design nie utrudnia gry nawet w trakcie pełnego pasji występu.
Istotną cechą DPA 4099 Cello jest unikalny sposób przypinania do instrumentu oraz legendarne brzmienie DPA znane z mikrofonów studyjnych. Mikrofon został zaprojektowany i zoptymalizowany na potrzeby pracy z instrumentami strunowymi. Wszystko po to, by zapewnić wygodny sposób montażu oraz niespotykaną dotąd jakość dźwięku w przypadku zastosowań koncertowych.
W efekcie długoletnich badań i rozwijania technologii mikrofony pojemnościowe serii 4099 z charakterystyką superkardioidalną posiadają wyjątkowo niską skłonność do sprzężeń przy relatywnie dużym poziomie sygnału. Doskonale przygotowane są do wiernej reprodukcji pełnego spektrum dynamicznego kontrabasu oraz subtelnych szczegółów brzmienia. Wpisują się idealnie w rodzinę światowej klasy mikrofonów DPA.
Pomimo małego rozmiaru oraz z pozoru delikatnego wyglądu, 4099 Cello jest niezwykle wytrzymały. Regulowana „gęsia szyjka” gwarantuje stabilne i powtarzalne ustawienie pozycji. Mikrofon może być z łatwością odczepiany i ponownie ustawiany lub przyczepiany do innego instrumentu przy użyciu jednej ręki. Istotnym aspektem jest fakt, że uchwyt został zaprojektowany w taki sposób, żeby nie zrobić najdrobniejszego uszkodzenia lakieru Twojego drogocennego instrumentu.
Przy użyciu adapterów DPA mikrofon 4099 Cello jest kompatybilny z każdym systemem bezprzewodowym, może być również użyty jako standardowy mikrofon kablowy zasilany napięciem Phantom 48V poprzez wtyk XLR [w zestawie].
Realizatorzy dźwięku z pewnością docenią prostotę przenoszenia tego mikrofonu pomiędzy wieloma instrumentami w warunkach scenicznych.
Ze swoimi uniwersalnymi możliwościami montowania i ustawień oraz niezwykle naturalnym dźwiękiem mikrofon 4099 Cello nie ma sobie równych w kategorii „mikrofon dla muzyka”.
Kontynuując tradycję bezkompromisowej jakości DPA, mikrofon ten osiąga najczystszą reprodukcję dźwięku instrumentu, co przekłada się bezpośrednio na odwzorowanie ekspresji muzyki.
Zasada działania: ciśnieniowo-gradientowy,
Typ kapsuły: pojemnościowa, wstępnie spolaryzowana,
Zakres częstotliwości, ± 2 dB: 80 Hz - 15 kHz z 2 dB podbiciem w paśmie 10 - 12 kHz, filtr dolnozaporowy na 80 Hz z DAD4099,
Czułość nominalna, ±3 dB: 6 mV/Pa; - 44.5 dB względem 1 V/Pa,
Ekwiwalentny poziom szumów [A-ważone]: typowo 23 dB[A] względem 20 µPa [max. 26 dB[A]],
Stosunek sygnał/szum, dla 1 kHz przy 1 Pa [94 dB SPL]: 71 dB,
Całkowite zniekształcenia harmoniczne [THD]:
Zakres dynamiki: 100 dB,
Maksymalne SPL bez przesterowania: 142 dB,
Impedancja wyjściowa: MicroDot [30 – 40 Ohm], DAD4099 [100 Ohm],
Maksymalna długość kabla: 300 m z DAD4099,
Zasilanie: dla systemów bezprzewodowych [min. 5V - max. 50V przez adapter DPA], dla DAD4099 [Phantom 48V],
Pobór prądu: 1.5 mA, 3.5 mA z DAD4099,
Złącze: MicroDot, przejściówka na XLR w zestawie,
Kolor: czarny,
Waga: 33 g,
Długość mikrofonu: 45 mm,
Długość dołączonego kabla: 1.8 m,
Kolor kabla: czarny.
Zakres temperatur pracy: -10 do +50ºC
2.Efekt zbliżeniowy dla 4099.
3. Osiowe oraz poza-osiowe pasmo przenoszenia dla dla 4099 z odległości 20cm.
4. Osiowe oraz poza-osiowe pasmo przenoszenia dla dla 4099 z odległości 20c.
5. Charakterystyki kierunkowe 4099 (znormalizowane).